[Liveblog] Food & E-commerce congres in Utrecht: nieuwe competitie om 'buikaandeel'

  • Food-en-retail
  • 27 jun 2017 @ 16:45
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodVerdienmodellenMarketing

Nederlanders besteden wekelijks méér aan food dan aan non-food. Het online marktaandeel is echter nog beperkt, de huidige groei veelbelovend, de kansen daarmee enorm. Het congres Food & E-commerce over dit onderwerp wordt vandaag gehouden in Utrecht. Locatie is het Van Der Valk hotel in en wordt georganiseerd door vakmedia Distrifood, Foodmagazine en MarketingTribune-zustertitel Twinkle. Het biedt een programma vol topsprekers en interessante presentaties en is uitverkocht. Via onderstaande link kunt u de hoogtepunten live volgen.

 

Drie vaktitels bundelen hun krachten voor iets nieuws: een congres over e-commerce in food, na de pioniersfase. De aanbieders komen van alle kanten: supermarkten storten zich met wisselend succes op online, maar ook uit de internethoek komen nieuwe spelers. Denk Picnic, denk HelloFresh, denk Amazon. Allemaal doen ze een beroep op het ‘buikaandeel’ en het budget van de klant. Ondertussen wenden zich steeds meer fabrikanten direct tot consumenten online.

Verschillende retailers, a-merken en analisten delen hun ervaringen op het Food & E-commerce congres, dat een ananas met ontsteker als logo koos (zie onder). Wat zijn de best practices en trends in onder meer marketing en logistiek? Waar gaat het naartoe?

Klik hier voor [Liveblog] Food & E-commerce

Of volg de Twitter-stroom via hashtag #foodecommerce

(Liveblog i.s.m. Distrifood)





Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken